A noise reduction of between three and five decibels and fuel savings of up to 500 kilograms per landing can be achieved, provided that pilots have access to an environment-friendly approach path during landing. In approaches of this kind, known as CDAs (Continuous Descent Approaches), the aircraft descends continuously - much like a glider – from its cruising altitude to final approach without interrupting its descent profile or applying more thrust. Depending on their equipment configuration, aircraft fly different routes and profiles on landing approaches.
Самая большая модель аэропорта Knuffingen Airport находится в городе Гамбург. Площадь аэропорта 150 кв.метров. В неавиационной деятельности аэропорта задействовано 500 машин, 50 поездов, 15000 фигурок, 1000 вагонов, 300 зданий, 10000 деревьев и 40000 прожекторов. Около 40 различных самолетов ежедневно производят 360 взлетно-посадочных действий. Для реализации проекта понадобилось более 150000 часов и около 3,5 млн. евро.